نکات ضروری هنگام استفاده از دستگاه جوشکاری اینورتر


تماس با جوشکار سیار


نمونه کار های جوشکار سیار

 

استفاده از دستگاه جوشکاری اینورتر

به طور طبیعی هنگام استفاده از هر دستگاهی برای انجام کارها باید نکات ایمنی مربوط به آن سیستم مورد توجه قرار داده شود. بر همین اساس هنگام استفاده از دستگاه جوشکاری اینورتر نیز باید نکات ضروری را مدنظر داشت. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی دستگاه جوشکاری اینورتر و بیان برخی از مشکلات کار با این دستگاه، شما را با نکات ضروری هنگام استفاده از دستگاه جوشکاری اینورتر آشنا کنیم.

معرفی دستگاه جوشکاری اینورتر

دستگاه جوش اینورتر

دستگاه های جوشکاری مدل های گوناگونی دارند، بنابراین هر کدام از آن ها می تواند خصوصیات و کاربردهای مختلفی داشته باشد. در سال های اخیر دستگاه جوشکاری اینورتر جایگاه خاصی در بین مشاغل صنعتی و بازار های صنایع مختلف پیدا کرده است. دستگاه های جوش اینورتر به دو صورت کار می کنند. یک نوع این دستگاه جوشکاری با جریان برق شهری یا AC و مدل دیگر با استفاده از هر دو جریان برق شهری و متناوب (DC) کار می‌کنند.

دستگاه جوشکاری اینورتر در فرآیند استفاده از برق، فناوری متفاوتی را در جهت ایجاد نیرو لازم برای ذوب کردن الکترود به کار می گیرد. به همین دلیل اندازه این دستگاه در مقایسه با دستگاه جوش ترانسفورماتور کوچکتر شده و نیز هزینه تولید دستگاه جوشکاری اینورتر کمتر است.

کابل برق  ورودی دستگاه جوش اینورتر از تک فاز دو رشته برای جریان ۲۲۰ ولت شهری AC است؛ که این جریان AC توسط یکسری از سوئیچ به جریان متناوب DC تبدیل می شود. مقدار جریان خروجی و ولتاژ دستگاه جوش اینورتر قابل تنظیم است؛ و در طول فرایند جوشکاری توسط ولوم آمپر خروجی دستگاه جوش کنترل می شود.

چرخه عملکرد دستگاه جوش اینورتر

دستگاه جوشکاری می تواند برای مدت زمان مشخصی کار کند و سپس برای خنک شدن باید برای زمانی معین متوقف گردد. به مدت زمان آغاز کار تا وقفه کاری چرخه عملکرد دستگاه جوش می گویند که بر حسب درصد بیان می شود؛ مثلا اگر میزان چرخه عملکرد دستگاهی ۱۰۰% اعلام شود؛ به این معنا است که نیازی به ایجاد وقفه و خنک کاری در دستگاه نبوده و دستگاه به شکل مدوام می تواند کار کند.

برای اندازه گیری چرخه عملکرد دستگاه جوش یک بازه زمانی دقیقه ای را در نظر می گیرند. به عنوان مثال دستگاهی با چرخه عملکرد ۵۰ درصد در یک بازه ۱۰ دقیقه ای که کار می کند به ۵ دقیقه زمان وقفه جهت خنک کاری نیاز دارد.

 جوشکاری سیار

 

چگونگی کارکرد دستگاه جوش اینورتر

باید نکات ضروری را برای خرید دستگاه جوش اینورتر را مدنظر قرار داد. این دستگاه جوش هم برای مصارف خانگی و هم در حوزه صنعت کاربرد فراوانی دارد؛ بنابراین در هنگام خرید این دستگاه باید توانایی آن را متناسب با نوع مصرف در نظر گرفت.

همانطور که می دانیم جوشکاری به کاری گفته می شود که دو فلز شبیه هم به یکدیگر متصل می شوند. در این عملیات یا هر دو فلز ذوب شده و به هم چسبانده می شوند، یا اینکه از فلز دیگر به عنوان پرکننده و متصل کردن دو فلز استفاده می شود.

در دستگاه جوشکاری اینورتر، هنگام جوشکاری یک قوس الکتریکی ایجاد می شود؛ که عمل چسباندن دو فلز را انجام می دهد. در این فرآیند بین الکترود و فلز قطعه کار یک قوس الکتریکی به وجود می آید که سبب ذوب شدن الکترود شده و دو قطعه کار را به هم متصل می کند.

توجه کنید که شدت جوشکاری مورد نیاز ما رابطه مستقیم با ضخامت قطعه کار دارد. برای کارهای صنعتی و کارگاهی به دستگاه جوش با شدت توان بالاتری نیاز است.

ویژگی‌ های مهم دستگاه جوش اینورتر

استفاده از این دستگاه جوش به دلیل اینکه با جریان برق کار می کند؛ دارای مزایا و معایبی است. دستگاه جوشکاری اینورتر دارای قابلیت ها و مشخصات منحصربفرد است که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

  • جوشکاری بدون قطع و وصل شدن
  • ایجاد حوضچه جوش و قوس الکتریکی مناسب
  • عدم وجود آلودگی صوتی
  • دارا بودن قابلیت کنترل جریان در هنگام جوشکاری برحسب نیاز جوشکار
  • امکان جوشکاری به وسیله انواع الکترودهای رتیلی، قلیایی، سلولزی و انواع سیم و فیلرهای جوشکاری


آشنایی با نکات خیلی مهم ایمنی در جوشکاری

نکات ایمنی استفاده از دستگاه جوش اینورتر

 

 

هنگام کار با دستگاه جوشکاری اینورتر باید حتما نکات ایمنی را رعایت کرد. یکی از مهم ترین توصیه ها، استفاده از دستکش جوشکاری در زمان کار با این دستگاه است. جوشکاری با دستگاه اینورتر در یک مدار برقی با شدت بالا انجام می شود؛ بنابراین هر گونه تماس با این مدار می تواند سبب شوک الکتریکی و حتی مرگ افراد شود.

استفاده از ماسک و لباس محافظ در برابر اشعه حاصل از ذوب شدن الکترود می تواند از آسیب به چشم و سوختگی صورت و دست ها جلوگیری کند. همچنین استفاده از این دستگاه جوش می تواند سبب بروز مشکلات تنفسی شود؛ زیرا میزان قابل توجهی دود و گاز در اثر سوختن لایه محافظ در هنگام ذوب الکترود ایجاد می شود.

از نکات ضروری هنگام استفاده از دستگاه جوشکاری اینورتر، عدم استفاده از آن در محیط هایی است که احتمال آتش سوزی وجود دارد. همچنین از این نوع جوش نباید در کنار اشیا قابل اشتعال استفاده کرد؛ زیرا ممکن است جرقه ها حین کار به اطراف پرتاب شده و باعث آتش سوزی شود.

با پیشرفت فنی که در حوزه جوشکاری صورت گرفته باعث بالا رفتن سطح ایمنی در هنگام جوشکاری شده است. استفاده از کلاه تاریک شونده اتوماتیک باعث محافظت چشم ها و ناحیه صورت در برابر خطر سوختگی می شود.

این کلاه جوشکاری تیره کننده خودکار بوده و در اکثر مدل ها مقدار تاریکی آن قابل تنظیم است. همچنین برای محافظت از پاها هنگام کار با دستگاه جوشکاری اینورتر باید از پیش‌بند جوشکاری و کفش ایمنی یا کفش چرمی استفاده کرد.

کاربرد های دستگاه جوش اینورتر چیست؟

از جوشکاری اینورتر در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. برخی از کاربردهای این نوع جوش به شرح زیر است.

  • صنایع هوا فضا
  • طرح‌های صنعتی، ساخت خطوط و لوله‌های نفتی
  • تولید خودرو و ساخت ماشین آلات صنعتی
  • کارخانه‌های صنایع شیمیایی
  • صنایع کشتی‌سازی
  • خطوط ریلی
  • ساخت تجهیزات ریلی
  • پروژه‌های ساختمانی

فاکتورهای مهم برای انتخاب اینورتر

با توجه به کاربردهای مختلفی که اینورتر در صنایع گوناگون دارد، عوامل مهمی در انتخاب آن موثر هستند.

نوع کاربرد اینورتر شامل کاربردهای سنگین، نیمه سنگین وکاربردهای سبک هستند. گشتاور بار مورد نظر نیز مشخص کننده نوع مصرف اینورتر است. بارهایی مانند فن ها دارای گشتاور متغیرند و بارهایی مانند کانوایرهای نوار نقاله دارای گشتاور ثابت هستند.

از دیگر فاکتورهای موثر در انتخاب اینورتر مناسب شرایط محیطی مثل دما، رطوبت و ارتفاع است. همچنین به نوع ولتاژ اصلی اینکه تک فاز باشد یا سه فاز و ولتاژ موتور اینکه ۲۲۰ ولت است یا ۳۸۰ ولت نیز در انتخاب و خرید یک اینورتر مناسب تاثیر گذار است.

اگر ساکن تهران هستید و نیاز به جوشکار سیار دارید میتوانید از خدمات جوشکاری و آهنگری سیار در تهران مجموعه تهران ولدر استفاده کنید  کافی است با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین سفارش خود را در سایت ما ثبت کنید.

تماس با ما

با شماره‌ تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متخصصین ما در محل شما حاضر شوند. فرقی نمی‌کند در شرق تهران باشید، غرب تهران، مرکز یا شمال و جنوب. همیشه یکی از جوشکارهای ما نزدیک شما است.

تلفن های تماس : 

جوشکاری سیار آهنگری سیار در شمال تهران ۰۲۱۲۲۷۹۸۳۲۱
جوشکاری سیار آهنگری سیار در غرب تهران ۰۲۱۴۴۳۸۸۹۶۸
جوشکاری سیار آهنگری سیار در شرق تهران ۰۲۱۷۷۹۹۰۷۶۲
جوشکاری سیار آهنگری سیار در مرکز تهران ۰۲۱۸۸۹۹۵۰۶۵
جوشکاری سیار آهنگری سیار در جنوب تهران ۰۲۱۶۶۰۰۹۳۹۴

تماس با جوشکاری سیار در تهران

۲ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با جوشکاری سیار تهران