جوشکاری القایی چه نوع جوشکاری است؟


تماس با جوشکار سیار


نمونه کار های جوشکار سیار

 

جوشکاری القایی

جوشکاری یکی از قدیمی ترین و بهترین روشها برای اتصال دو قطعه به یکدیگر است. با استفاده از این روش می توان دو قطعه مورد نظر را با گرم کردن نقاط اتصال آنها، به هم دیگر متصل کرد. جوشکاری انواع مختلفی دارد که عبارتند از: جوشکاری القایی، جوشکاری پرتو لیزر، جوشکاری هیدروژن اتمی، جوشکاری مقاومتی، جوشکاری الکترواسلگ و خیلی انواع دیگر که هر کدام بسته به نوع جوش و ویژگی های مختلفی که دارند با هم متفاوت هستند. ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با جوشکاری القایی و عواملی که در به وجود آمدن آن تأثیر دارند آشنا کنیم.

جوشکاری القایی چیست؟

جوشکاری القایی، نوعی جوشکاری است که توسط القای الکترومغناطیسی قطعه مورد نظر را گرم می کند و با استفاده از آن جوش را انجام می دهد. دستگاه جوشکاری خود شامل یک سیم القایی می باشد که با استفاده از جریان الکتریکی فرکانس رادیویی انرژی مورد نیازخود را می گیرد و یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند که دارای فرکانس بالایی است، این فرکانس بالا می تواند بر روی رسانای الکتریکی عمل کند.

تاریخچه جوشکاری القایی

جوشکاری القایی برای اولین بار توسط فردی به نام مایکل فارادی کشف و به لیست جوشکاری ها اضافه شد. او جوشکاری القایی را اینگونه تعریف کرد که جهت میدان مغناطیسی بستگی به جهت جریان دارد و با تغییر جهت جریان، جهت میدان نیز تغییر می کند.

زمانی که شما یک جوش القایی را انجام می دهید، قطعاتی که جوش روی آنها انجام می شود تا زیر نقطه ذوب شروع به گرم شدن می کنند، این گرم شدن زیاد باعث می شود تا لبه های قطعات بر روی یکدیگر قرار بگیرند و این همان زمانی است که ناخالصی ها از روی آنها پاک شده و تبدیل به یک جوش فورج جامد می شوند.

این قانون فارادی است که توسط مایکل فارادی کشف و برای همیشه ثبت شده است.

جوش القایی چگونه انجام می شود؟

شما می توانید بسیاری از مواد مغناطیسی مانند انواع پلاستیک ها را با کمک بعضی از ترکیبات فلزی در جوشکاری مورد استفاده قرار دهید.

آنها انرژی خود را در یک میدان مغناطیسی توسط سیم پیچ القایی می گیرند، بعد از گرفتن انرژی آنها شروع به گرم شدن و با استفاده از هدایت گرمایی می توانند گرمای بدست آمده را به مواد اطراف خود نیز انتقال دهند. علاوه بر روش گفته شده، شما می توانید پلاستیک ها را به گونه ای دیگر نیز جوشکاری کنید. این روش با جاساز کردن پلاستیک در الیاف رسانای الکتریکی مانند (فیبر کربن یا انواع فلزات)، جوشکاری آن ها صورت می گیرد.

جوشکاری القایی چه تفاوتی با جوشکاری های دیگر دارد؟

جوشکاری القایی

جوش القایی یک فرآیند خودکار است و زمانی که دوره تولید طولانی باشد مورد استفاده قرار می گیرد. جوشکاری القایی را می توان برای جوش دادن درزهای لوله ها نیز استفاده کرد، چراکه این نوع جوش سرعت بالایی دارد و می تواند مقدار زیادی از انرژی خود را به محل دیگری منتقل کند. در نتیجه با انجام این کار فلز ها سریع ذوب می شوند و شما می توانید با فشار آن ها را به یکدیگر متصل کنید.

جوش کاری القایی از نظر تأثیر درجه حرارت فلزات بر عمق نفوذ، بسیار شبیه به جوشکاری مقاومتی است. به طور کلی جوشکاری القایی یک روش بسیار خوب برای جوش دادن انواع فلزات است.

 

مطلب پیشنهادی: جوشکاری چیست و چند نوع دارد؟ | اهنگری و جوشکاری سیار در تهران

جوش القایی چه کاربردهایی دارد؟

۱. مناسب‌ برای جوش دادن کامپوزیت های ترموپلاستیک و ماتریس حرارتی

شما می توانید از جوش القایی برای جوش دادن تعداد زیادی از کامپوزیت های ترموپلاستیک و ماتریس حرارتی استفاده کنید.

۲. در صنعت لوله

کاربرد دیگر جوش القایی که کارایی بسیاری دارد در صنعت لوله است و معمولأ برای جوشکاری طولی لوله ها استفاده می شود.

۳. در صنعت هوافضا

کاربرد دیگر جوش القایی استفاده از آن در صنعت هوافضا است که نقش مهمی در اتصال قطعات فلزی به یکدیگر دارد.

فواید استفاده از جوش القایی

جوش القایی فواید بسیار زیادی در فرآیند جوشکاری دارد و همواره یک کار قابل اطمینان و با بازدهی بالا است که از جمله مهم ترین فواید آن عبارتند از:

– برق کمتری در این روش مصرف می شود.

– کارایی بسیار بالایی دارد.

– باعث کاهش هزینه ها می شود.

– یک فرآیند قابل اطمینان است و بازدهی بسیار بالایی دارد.

– قابلیت کنترل دارد.

– استفاده راحت از این روش در خط تولید باعث بالا رفتن سرعت کار با آن شده است.

ویژگی های مهم جوش القایی

جوشکاری القایی ویژگی های بسیار زیادی دارد و به دلیل همین ویژگی ها است که آن را از سایر جوشکاری ها متمایز می کند. در ادامه با ویژگی های این نوع جوشکاری بیشتر آشنا می شوید.

۱. کارایی

یکی از ویژگی ها مهم در استفاده از جوشکاری القایی کارایی بالای آن است چرا که این نوع جوشکاری یک فرآیند کارآمد است.

جوشکاری القایی به نسبت انواع دیگر جوشکاری ها برق کمتری مصرف می کند، از آسیب رسیدن به قطعه در حال جوش محافظت می کند، یک گزینه بسیار خوب برای جوشکاری لوله است و از این روش می توان برای جوش دادن لوله های آب نیز استفاده کردزیرا با گرمای متمرکزی که تولید می کند باعث می شود تا بدون اینکه به لوله ها آسیب وارد کند آنها را در درزها به یکدیگر متصل کند.

۲. گرمای متمرکز

جوش القایی توانایی های دیگر همچون تولید گرمای متمرکز نیز دارد، گرمای به وجود آمده توسط جوش القایی در یک نقطه جمع می شود و از آسیب رسیدن به قطعه در هنگام کار جلوگیری می کند.

۳ جوشکاری از انواع مختلف مواد پشتیبانی می کند

جوشکاری القایی از موادی همچون پلاستیک، کامپوزیت، آهن و فولاد پششتیبانی می کند. شما می توانید با استفاده از جوش القایی هر نوع جوشی را به یکدیگر متصل کنید حتی می توانید دو فلز آهن و غیر آهن را به هم جوش دهید.

۴. آلودگی ها را از بین می برد

یک روش بسیار خوب برای از بین بردن آلودگی یا ناخالصی از روی قطعات در هنگام جوش است. جوش القایی به دلیل دارا بودن از فرکانس بالا باعث می شود تا قطعه در ارتباط با آن گرم شود و بعد آنها را به هم وصل کند، در حین جوش دادن ناخالصی ها و آلودگی ها را از بین می برد و باعث می شود که شما یک کار بسیار تمیز و مورد پسند را ارائه دهید.

۵. اتوماتیک

شما در این نوع از جوشکاری می توانید قسمتی از دستگاه القای جوش خود را به صورت خودکار در بیاورید، انجام این کار باعث می شود تا دستگاه جوش مطابقت بار را به صورت خودکار برای شما انجام دهد.

۶. داشتن سرعت بالا

جوشکاری القایی یک روش جدید با سرعت بالا در بین انواع جوشکاری ها است. به دلیل اینکه از سرعت بالایی برخوردار می باشد از آن بیشتر در صنعت جوشکاری استفاده می کنند. بالا بودن سرعت جوش باعث کاهش هزینه ها هم می شود به همین دلیل افراد زیادی به این نوع از جوشکاری علاقه مند هستند.

۷. توان تولید پیوسته و کنترل شده در جوش

این روش به دلیل اینکه قابلیت کنترل در آن وجود دارد باعث می شود تا قطعاتی که در حین جوشکاری خراب می شوند آنها را مجدد ذوب و برای جوشکاری آماده کرد.

۸. عدم اتصال فیزیکی با قطعه کار

یکی دیگر از مزایای استفاده از جوشکاری القایی عدم اتصال فیزیکی با قطعه کار است. این خصوصیت خاص مانع از آسیب رسیدن به قطعه در هنگام جوشکاری می شود.

۹. قابلیت انعطاف کاربرد در مورد فلزات مختلف

جوش القایی قابیلت های بسیار زیادی دارد و از آن در انواع مختلف فلزات مانند آلومینیوم و آهن استفاده می شود. این نوع جوشکاری قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد، قدرت جوش هر نوع فلزاتی را به یکدیگر دارد، تولید انرژی زیاد در حین جوشکاری می کند و از همه مهم تر در صنعت لوله کاربرد فراوانی دارد.

چگونه جوشکاری القایی انجام می شود؟

جوشکاری القایی یک روش بسیار خوب و دارای فرکانس بالا است که از جریان متناوب با فرکانس بالا به صورت یک جریان مقاومتی استفاده می کند. جریان مقاومتی باعث گرم کردن لبه های ورق مورد نظر کارایی دارد.

مرحله اول

اولین قدم برای ایجاد یک جوش توسط دستگاه جوش القایی، ایجاد یک میدان مغناطیسی با فرکانس بالااست که توسط حلقه جوش آن را می توان به صورت متناوب به سطح خارجی القا کرد. این جریان القایی ایجاد شده بسیار شدید است که باعث می شودالکترون های آزاد داخل لوله تحریک شوند و به حرکت در بیایند.

مرحله دوم

زمانی که الکترون ها در داخل لوله تحریک می شوند باعث ایجاد یک حرارت با شدت زیاد در قسمت لبه های ورق می شوند، این کار موجب گرم شدن و در نتیجه ذوب شدن لبه ورق می شود.

مرحله سوم

در این مرحله بعد از اینکه لبه های ورق ذوب شدند در یک نقطه به یکدیگر نزدیک و متصل می شوند و به وسیله یک قالب داخل یک دیگر قرار می گیرند. درمرحله آخر انجام یک جوش القایی به طور کامل صورت می گیرد.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه جوشکاری کنیم؟ | آموزش جوشکاری به زبان ساده

انواع دستگاه های مورد استفاده برای جوش القایی

دستگاه جوشکاری القاییدستگاه های جوش القایی با توجه به اینکه چه نوع فرکانسی تولید می کنند به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. دستگاه های جوش القایی با استفاده از تکنولوژی ترانزیستوری
  2. دستگاه های جوش القایی با استفاده از تکنولوژی لامپی

دستگاه های جوش القایی با استفاده از تکنولوژی لامپی معمولا در فرکانس های بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مطلب پیشنهادی: نکات ضروری هنگام استفاده از دستگاه جوشکاری اینورتر

حرف آخر:

جوشکاری القایی یک روش مدرن و مناسب برای انواع لوله ها است، یک روش با فرکانس بالا که دارای سرعت بسیار زیادی است. این نوع جوشکاری باعث کاهش هزینه ها می شود، قابلیت کنترل و کارایی بالایی دارد.

تماس با ما

با شماره‌ تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متخصصین ما در محل شما حاضر شوند. فرقی نمی‌کند در شرق تهران باشید، غرب تهران، مرکز یا شمال و جنوب. همیشه یکی از جوشکارهای ما نزدیک شما است.

تلفن های تماس : 

جوشکاری سیار آهنگری سیار در شمال تهران ۰۲۱۲۲۷۹۸۳۲۱
جوشکاری سیار آهنگری سیار در غرب تهران ۰۲۱۴۴۳۸۸۹۶۸
جوشکاری سیار آهنگری سیار در شرق تهران ۰۲۱۷۷۹۹۰۷۶۲
جوشکاری سیار آهنگری سیار در مرکز تهران ۰۲۱۸۸۹۹۵۰۶۵
جوشکاری سیار آهنگری سیار در جنوب تهران ۰۲۱۶۶۰۰۹۳۹۴

تماس با جوشکاری سیار در تهران

مطالب مرتبط

جوشکاری سیار در مینی سیتی تهران | آهنگری سیار در مینی سیتی

جوشکاری سیار تهران پارس | آهنگری سیار در تهران پارس

 

جوشکاری سیار در تجریش | آهنگری سیار در تجریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با جوشکاری سیار تهران